פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

08-9125005
משלוח בכל הארץ

נכתב על ידי אלדר עילם

מעבר דירה יכול להיות ארוע מרגש, אחרי הכל המעבר לדירה חדשה, סביבה חדשה ושכנים חדשים מהווה שינוי לא קטן בחיינו ומזמין חוויות חדשות. יחד עם זאת, בזמן המעבר אנו עלולים להתקל בחוויות הרבה פחות נעימות, הרבה פעמים בגלל עצם ההובלה עצמה. קיימת תחושת אי נוחות מסויימת כשאתם מפקידים את כל חפציכם ותכולתה של דירה שלמה בידיים זרות וללא ספק קיימת הדאגה שאולי רהיטים יפגעו, חפצים ייעלמו, קירות יידפקו וכו’. 
בכתבה הבאה אתר עוברים יתן לכם מספר עצות וקווים מנחים איך לעבור דירה בצורה הנוחה והקלה ביותר.

בחירת חברת הובלות


החלטתם שאתם עוברים דירה ויש כבר תאריך, זה הזמן לבחור בחברת הובלות. מכיוון שרובנו עוברים מספר פעמים בודדות דירה במהלך ימי חיינו, אנו נאלצים בכל פעם לחפש חברת הובלות מחדש. לכן, אם עברתם לא מזמן והייתם מרוצים מהמוביל שהיה לכם, תשארו איתו. אפשרות נוספת היא לקבל המלצות מחברים, שכנים או משפחה. אפשרות שלישית היא לבצע סקר שוק בעצמכם ולהרים טלפונים למספר חברות. אתר עוברים מציע לכם אפשרות נוספת, לקבל מספר הצעות מחיר מכמה חברות במקביל, בלחיצת כפתור.

בזמן השיחה עם המוביל חשוב לשים דגש על מספר דברים:

1. בררו עם המוביל אם יש לו ביטוח על התכולה שהוא מעביר, כולל החלקים השבירים. יש לדרוש לראות את הביטוח, ואין לחכות ליום המעבר עצמו – דירשו עותק בפקס או בדואר.

2. פרטו ככל הניתן את תכולת הדירה. הדרך המומלצת ביותר לעשות זאת, היא להימצא בביתכם בזמן השיחה ולעבור חדר חדר וכך לוודא שלא שכחתם כלום. אם הדבר אפשרי, ניתן לבקש אף מנציג חברת ההובלות שיבוא אליכם, על-מנת שיערוך רשימה מלאה של הדברים ולוודא שלא החסרתם דבר. בכל מקרה, דירשו עותק של הרשימה שאצל במוביל או את פירוט בפקס שישאר אצלכם ליום ההובלה ובכך תמנעו הפתעות..

3. שימו לב לפרטים הקטנים: חפצים שלא נכנסים במעלית, גישה של המשאית לבנין, מקרר שצריך להוריד לו את הדלתות כדי שייכנס למטבח, שידה או ארון שמצריכים פירוק וכיוצא באלה עלולים לייקר מאוד את מחיר ההעברה, סיגרו את כל הדברים הללו מראש. ביום המעבר המו"מ על אותם דברים בדיוק ייסגר בד"כ לרעתכם.

4. חשוב לברר עם מי דיברתם והאם יגיע ביום ההובלה, שכן חשוב שיהיה אתכם ביום ההובלה האדם אתו סיכמתם את הדברים מראש.

5. על מנת לוודא שהצעת המחיר הטלפונית הנה סופית ולא תשונה במהלך ההובלה, מומלץ לבקש מהמוביל שישלח פקס שבו תצוין תכולת הדירה והתנאים שסוכמו ועליו יחתמו שני הצדדים. כך תוכלו להיות בטוחים כי המובלים ייקחו תוספת תשלום רק על דברים שלא הצהרתם עליהם מראש. וודאו שהמחיר כולל מע"מ וסיגרו מראש את עלות הטיפ לסבלים.

6. בקשו מהמוביל שידריך אתכם איך הוא מעדיף שתארזו דברים שבירים או חפצים מיוחדים. למשל: ישנן חברות שיעדיפו שתשימו את הבגדים בארגזים במקום בשקיות. במידה ואין לכם את היכולת לארוז לבד, סיגרו עם המוביל שהוא דואג לקרטונים, ניילון נצמד או כל אמצעי הגנה אחר בכדי לארוז לכם את הדברים הרגישים יותר, כגון: רהיטים, מראות, תמונות, דברי זכוכית וכ’.

7. בקשו לבצע את ההובלה הכי מוקדם שניתן בבוקר. בכך תוכלו להבטיח שתהיו ההובלה הראשונה לאותו יום עבור המוביל ששכרתם ולא “תספגו” איחורים כתוצאה מהובלות קודמות שהיו לו. הסבלים עדיין רעננים, בדיוק מאותה סיבה, וההובלה תעשה בשעות האור, גם אם תתאחר.


תמחור הובלה




כיוון שמובילים אינם מוזמנים לעיתים קרובות, קשה לדעת בדיוק מהו המחיר המקובל עבור שירות זה ובמה הוא כרוך. רבים משוכרי הדירות אינם בעלי ניסיון בהובלות קודמות ולכן מתקשים לאמוד את המחיר. גם לבעלי הניסיון קשה לאמוד את מחיר ההובלה הבאה שלהם, שכן הוא משתנה בהתאם למרחק מהדירה החדשה, התכולה שצברו עד כה וכו’. היות וכל דירה היא בעלת תכולה שונה, נגישות שונה למובילים, מעלית כן או לא ועוד, קשה לקבוע סוג של מחירון או טווח מחירים להובלה. לכן, רצוי מאוד לערוך “סקר שוק” ולקבל מספר הצעות מחיר מכמה חברות, תתפלאו לגלות שלעתים ההפרשי המחירים שדורשות חברות ההובלה מגיע עד לכדי עשרות אחוזים.

שימו לב שישנם מספר גורמים שלהם יש השפעה על המחיר:

1. זמן ההובלה ? לתאריך ההובלה יש השפעה מכרעת על התהליך. בחודשי הקיץ (החל מסוף יוני ועד תחילת ספטמבר) רוב האנשים עוברים דירה, לכן המחירים יהיו גבוהים יותר. הדבר נכון גם למעבר בסופי שבוע, שנוחים יותר למעבר עבור רוב האנשים והמחיר בהתאם. סוף או תחילת חודש הוא גם זמן מועדף למעבר ולכן הדבר מייקר לעתים את ההובלה.

2. מרחק בין הדירות ? מטבע הדברים, ככל שהמרחק בין הדירה שזה עתה עזבתם לדירתכם החדשה גדול יותר, כך יגדל גם המחיר.

3. קומה / מעלית ? קומה גבוהה יותר מעלה משמעותית את המחיר. דירות עם מעלית מוזילות את המחיר. כיום ישנו מספר לא מבוטל של חברות היכולות להעזר במנוף. המנוף הוא עסק לא זול, אבל שווה בדיקה מקרים שהם אין מעלית ומדובר בתכולה רבה שיש להעביר.

4. תכולה ? ככל שתכולת הדירה שלכם גדולה יותר, כך יגדל גם המחיר עבורה. פריטים המצריכים פירוק, כגון: שידות, ארונות, מיטות וכ’ מעלים את המחיר משמעותית. אם אתם מסוגלים לבצע את הפירוק וההרכבה של פריטים אלו בעצמכם, תוכלו לחסוך מאות שקלים ממחיר ההובלה. ככלל, ככל שחברת ההובלות תתעסק פחות עם אריזה של חפצים, פירוקם והרכבתם, המחיר יירד בהתאמה. פריטים מיוחדים כגון פסנתר מעלים את המחיר.

5. גישה לדירה ? המרחק מהחניה לבנין, גישה חופשית או כניסות פנימיות ושבילים בעייתיים, לכולם משקל במחיר ההובלה. יש להשתדל לפנות מקום נוח וקרוב ככל האפשר למבנה עבור המשאית ביום ההובלה.


לפני הובלה




עוד לפני שהגיעה חברת ההובלות אליכם הביתה, ניתן ואף רצוי לנקוט במספר פעולות שיבטיחו את שהמעבר יתבצע בצורה החלקה והטובה ביותר שניתן.

אריזה
קרטונים ? סביר להניח שאת רוב הציוד שלכם תאלצו לארוז בקרטונים. הכינו מספר קרטונים רב מראש, רצוי בשניים-שלושה גדלים שונים. נסו להשיג מספר גדול יותר של קרטונים מכפי שדרוש לכם, עדיף שישארו לכם כמה מיותרים מאשר להשאר בלי, באמצע האריזה. קחו בחשבון שדירת ארבעה חדרים ממוצעת יכולה תצטרכו לארוז בחמישים קרטונים ואף יותר. 
הקרטונים שתארזו הם אלו שישמרו על הדברים האישיים שלכם בזמן מעבר הדירה מפני מכות, רטיבות ועומס. קרטונים כמו שתמצאו בסופרמרקט הקרוב לא תמיד יענו על דרישות אלו ולכן נסו להשיג קרטונים איכותיים המיועדים לאריזה, דרך מקום עבודתכם או של חברים או קרובי משפחה. בקרטונים איכותיים ניתן לבצע שימוש חוזר, לכן ניתן להשתמש גם במשומשים (במצב טוב) או להחזיר את שלכם, לאחר סיום המעבר. אם אין לכם דרך להשיג קרטונים איכותיים, הודיעו זאת מוקדם ככל האפשר לחברת ההובלות, שזו תספק לכם כאלה מבעוד מועד.

איך לארוז? ? רצוי שאת האריזה תבצעו בחלוקה לחדרים ולחפצים מאותו סוג. אל תערבבו למשל ספרים עם כלי מטבח או בגדים חומרי ניקוי. צאו מנקודת הנחה שלעתים חפצים יכולים לקבל מכות באריזות או שחומרים ישפכו מאריזתם המקורית.

מטבח ? כלי מטבח שבירים אירזו בנפרד והשתמשו בשתי שכבות של נייר או עיתון על כל פריט. ניתן לעטוף יחדיו מספר פריטים מאותו סוג, כוסות או צלחות, למשל, בתנאי שתפרידו ביניהם בשכבה אחת לפחות של נייר. את הדברים השבירים, שהם בד"כ גם הכבדים התשדלו לארוז בקרטונים קטנים יחסית. לא תרצו שהקרטון יתפרק בגלל המשקל. אם הקרטונים עדיין ריקים למחצה, אך הם נעשו כבדים מדיי, ניתן למלא את החלל החסר בדברים קלים ורכים (סמרטוטים, כריות או עיתונים שהפכתם לכדורים). בכל אופן, לא רצוי ליצור מצב שבו חפצים שבירים ישארו חופשיים לתזוזה בתוך הקרטון.

לפני האריזה יש להכין מראש:
* מסקנטייפ (סרט דביק), רצוי עם אקדח או מכשיר ייעודי שמקל על האריזה
* סכין יפנית
* עיתונים, הרבה מאוד עיתונים
* קרטונים במספר גדלים
* טוש מרקר עבה
* מדבקות בצבעים (אופציונלי)
* ניילון בועות (פצפצים)

על האריזות כדאי לסמן אתה הדברים הבאים:
1. תכולת הארגז, למשל: כלי מטבח, ספרים, קלטות וידאו, צעצועים וכו’.
2. חדר יעד ? לאיזה חדר מיועד הארגז בבית אליו עוברים. ניתן לעשות שימוש במדבקות הצבעוניות, צבע לכל חדר.
3. שביר ? במידה ומצויים כלים שבירים בארגז, יש להתייחס אליו במשנה זהירות ולהעיר את תשומת ליבם של המובילים לכך 
4. מס’ סידורי ? מס’ סידורי רץ של כל הארגזים בבית. לא חובה, אבל אם יש לכם זמן וסבלנות רצוי להכין רשימה מלאה של כל הארגזים, שתשאר אצלכם. כך תוכלו לעקוב אחרי הארגזים ולוודא שכולם הגיעו לידעם בשלום בתום ההובלה.

את הארגזים עצמם כדאי לסגור רק כמה רגעים לפני תחילת ההובלה. ישנם תמיד מספר שיתווספו ברגע האחרון או שיהיו שינויים שחברת ההובלות תהיה מעוניינת לעשות (חלוקת משקלים שונה, למשל). הכינו סרט דביק בהישג יד בכדי שתוכלו לסגור את הארגזים במהירות.

טיפ חשוב נוסף שכדאי לאמץ הוא להכין “חבילת הצלה” לפני ההובלה. מה כוללת “חבילת ההצלה”? 
סט בגדים להחלפה, מגבת, מברשת שיניים, סבון, סט מצעים ולמעשה כל דבר שאתם חושבים שתזדקקו לו מייד אחרי ההובלה ויחוסך לכם את הזמן והטירחה של פירוק הארגזים וחיפוש אותם דברים. לכן כדאי להכין סט בגדים להחלפה, מגבת, סבון ומברשת שיניים למקרה שתרצו להתקלח עוד לפני שתפרקו את כל הבית. אם יש לכם ילדים קחו עבורם שמיכות, צעצוע שהם אוהבים במיוחד ואפילו חיתולים אם מדובר בתינוקות. את “חבילת ההצלה” דאגו לשים בצד ולקחת עימכם (ולא עם המובילים) בזמן המעבר.

אם חשובים לכם הקשרים עם השכנים, כדאי גם להשאיר יום לפני המעבר פתק המודיע על כך שאתם עוברים דירה (בדירה ממנה עוברים וגם בדירה אליה עוברים). מעבר של דירה יכול להוות מטרד רציני עבור שכניכם. מדובר בפעילות שלוקחת מספר שעות וכרוכה בלא מעט רעש ולכלוך. הודעה מראש על מהלך שכזה מצידכם לא תעמיד את שכניכם במצב של הפתעה.


ביום ההובלה




אם עשיתם את כל הכנות, יום ההובלה צריך לעבור בצורה חלקה למדי וכבר פחות דברים תלויים בכם. אולם ישנם עדין מספר דברים קטנים שכדאי לזכור:

1. הכינו מראש בקבוק או יותר של מים מים קרים וכוסות חד פעמיות. סבלות היא מקצוע קשה ומעייף, במיוחד ביום חם, דאגו לסבלים לשתייה.

2. כפי שנאמר כאן גם קודם לכן, המרחק לחניה מהבניין הוא ענין קריטי לעתים, לכן השתדלו לשמור מראש מקומות חניה עבור המשאית של חברת ההובלות.

3. ניידות ? ניידות ביום ההובלה היא דבר הכרחי. יהיו דברים שתרצו לקחת איתכם ולא לשלוח עם ההובלה, יכול להיות שתזכרו ששכחתם פרט מסוים או שאתם זקוקים לנסוע למקום כלשהו לקנות דבר אחר. כדאי מאוד שתהיה לכם האפשרות להתנייד לכל אותם דברים חיוניים ביום ההובלה.

4. יום של מעבר הוא יום לא קל עבורכם ובוודאי שלא עבור ילדכם. עשו עם עצמכם ועם הילדים חסד ונסו למצוא להם סידור, על מנת שלא ייאלצו לחוות אותו מאחר והם יהפכו להיות מעמסה מיותר עליכם ביום עמוס זה.

5. כסף מזומן ? הכינו שטרות מזומנים עבור הטיפים להובלה. 


לאחר ההובלה




זהו-זה, הגעתם בשעה טובה לביתכם החדש, כעת נותרו עוד מספר דברים שלא כדאי לשכוח לפני שאתם מסיימים את המעבר רשמית:

1. תספרו את החבילות ותראו שהכל הגיע. אם ביצעתם רישום מסודר, תוך דקות ספורות תוכלו לדעת שהכל אכן הגיע ולא חסר דבר.

2. בקרת נזקים ? עיברו על החפצים והרהיטים שלכם ובידקו שהכל שלם, רצוי בזמן שהסבלים עדיין בסביבה. אם קרה משהו ויש לכם ביטוח, זה הזמן להפעיל אותו. דבר נוסף שיכול להיות הם כל מיני “מכות” קטנות שקיבל הקיר זמן העברת החפצים בבית. עכשיו זה הזמן הכי נוח לעשות תיקונים קטנים של צבע, במידת הצורך.

3. סביר להניח שלא תפרקו את כל הארגזים ביום אחד. רגע אחרי שהגעתם זה בדיוק הזמן לקבוע מקום שבו ישארו הארגזים הסגורים, עד שתחליטו לפרוק גם אותם.

4. ארגזים שסיימתם להשתמש בהם, ניתן לעשות בהם שימוש חוזר, שמרו עליהם או החזירו אותם ממי שלקחתם אותם, במידה וזו הייתה “הלוואה”.

5. חברת ההובלות עזבה והשאירה אחרי ניילונים, קרטונים, בדלי סיגריות ועוד לא מעט ליכלוך אחריה בחדר המדרגות? דאגו שהאזור ישאר נקי ומסודר. הכותב הוא הבעלים והמנהל של אתר עוברים. האתר הגדול והמקיף ביותר בכל הקשור להובלות ומעבר דירה מקור המאמר: מאמרים לשימוש חופשי.