פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

08-9125005
משלוח בכל הארץ

מעבר דירה העברת משרד חברות הובלה ואריזה  
 
הגיע הרגע המיוחל ועוברים דירה. הינה כמה טיפים שיהפכו את המעבר המעיק לחוויה פשוטה שתשרדו אותה בקלות. מעבר דירה מהווה התחלה חדשה והתחדשות, זה זמן מצויין לבדק בית, מיון ופרדה מכל מה שהגיע שעתו לעבור לעולם טוב יותר, להמכר או להתרם: בגדים, נעליים, מצעים ומגבות, ספרים, ניירת, מוצרי חשמל וגאדג’טים, מלאי המזווה, רהיטים, אביזרי תאורה, וילונות, אוספים חפצי נוי ותמונות. הכינו רשימה לאיזה נותני שרות אתם זקוקים לפני בתוך וסמוך למעבר: הדברה, ניקיון, הובלה, צבע, איש אחזקה, חברת ארגון וסדור וכדומה. הקדימו לקבל הצעות מחיר ממובילים ונותני שרות אחרים. תאמו מראש עם כל אנשי המקצוע והשתדלו שלא תהיה חפיפה בניהם.

בחירת חברת הובלות


הכי טוב לברר אצל משפחה או חברים או לדבוק מוביל שקיבלתם עליו המלצה. כמובן, לעשות סקר שוק אצל מספר מובילים. אם יש אפשרות לשלוט על תאריך המעבר – בחרו לא לעבור בעונה הבוערת- בין סוף יוני לאמצע ספטמבר, אז המחירים מאמירים. רוב המשפחות מעדיפות לתזמן את מועד ההובלה לסוף השבוע וגם לסוף חודש. גם תאריכים אלה עשויים ליקר את המחיר. אנחנו ממליצים להעדיף חברה ששולחת נציג לביתכם לתת הצעת מחיר במקום ולא דרך הטלפון. יש דברים שניתן לראות רק בעין וזה המקום להתעכב על כל הפרטים הקטנים שלא תרצו לגלות בעת ההעברה איך הם מיקרים לכם את המחיר: רהיטים שלא נכנסים במעלית ולא ניתנים לפרוק, גישה של המשאית והמנוף לבנין, מקרר שצריך להוריד לו את הדלתות כדי שייכנס למטבח, שידה או ארון שמצריכים פירוק והרכבה ,כל אלה ייקרו את עלות ההובלה. סכמו הכל מראש, גם את שעת ההגעה, מספר אנשי הצוות ומי מפקח עליהם . אם יש ציוד חשמלי גדול כמו מקרר ומכונת כביסה או פריטי ריהוט גדולים שאינכם רוצים להעביר איתכם ואינכם יכולים להשאיר בבית הישן בקשו מהמוביל לטפל בהם. אולי אפילו תוכלו לקבל תמורתם הנחה על מחיר ההובלה. בזמן השיחה עם המוביל חשוב לשים דגש על מספר דברים:
1. בררו עם המוביל אם יש לו ביטוח על התכולה שהוא מעביר, כולל החלקים השבירים, ועל איזה סכום. בקשו לקבל עותק בפקס ולא ביום המעבר, אלא עם החתימה על הזמנת העבודה.
2.סכמו בכתב הכל החל במחיר, רשימת הרכוש, הערכת כמות הארגזים וגם את כל הציפיות האחרות שלכם מהמוביל – הכנסת הארגזים לכל חדר, פרוק והרכבה של הרהיטים וכו’. עותק אחד לכם ועותק אחד למוביל. וודאו שהמחיר עליו סיכמתם כולל מע"מ ונסו להבין מה הציפייה לטיפ. טיפ נתון אך ורק לשיקול דעתכם. לחברות רציניות יש ספרון נהלי מעבר והן מספקות אותו ללקוח.

הנתונים שמרכיבים עלות הובלה



מרחק – הנתון הכי פחות משמעותי. אם אינכם עוברים מאילת לרעננה עלות הנסיעה היא המרכיב הכי זניח בהובלה. כמובן שמרחק קצר מאד או מרחק שלמעלה משעה נסיעה יתנו מחיר שונה.
גובה – קומה, מעלית, גודל המעלית הם נתונים חשובים בקביעת המחיר. קומה גבוהה בלי מעלית תייקר. מעלית תוזיל, מעלית גדולה תוזיל עוד יותר. לעתים כדאי לבדוק עלות של מנוף. אמנם שימוש במנוף הוא יקר ,אבל הוא מקטין את צוות העובדים ומקצר את משך ההובלה .שווה בדיקה במקרה שיש הרבה מאד רהיטים וארגזים או קומה גבוהה תכולה -פרוק והרכבת ארונות ומיטות הם מרכיב משמעותי וכמובן -מספר הארגזים.
גישה לדירה – כדאי לבדוק איך לאפשר חניה נוחה למשאית ,גם בהעמסה וגם פריקה. ככל שהמשאית תהיה קרובה יותר לפתח הבית, הגישה לא תהווה מרכיב בעלות.


אריזה



לארוז דירה ממוצעת לבד לוקח מספר ימים ועד שבוע. ימי החופשה שלכם שווים כסף רב וכמעט תמיד מוטב להשאיר את האריזה לחברת ההובלה, והפריקה לחברת דוקטור סדר. את ימי החופשה שלכם נצלו לחופשה ומנוחה ולא לאריזה, סחיבה, פריקה ועצבים. לא פחות חשוב -תוכלו עד בוקר המעבר לשמור על תחושת הבית ! עמדו על ביצוע מוקדם ככל ה אפשר בבוקר. כך תבטיחו שתהיו ההובלה הראשונה באותו יום ושהצוות יהיה רענן. אל תסתפקו בקרטונים שחברת ההובלות תספק לכם. בחברת מיכלי זהב תמצאו ערכה מושלמת למעבר דירה הכוללת 25 קרטונים גדולים, 25 קרטונים בינוניים, סרטי הדבקה, גליל סטרץ לעיטוף רהיטים ואפילו 500 יחידות נייר עיתון לעיטוף כלי הזכוכית.

הכינו גם: סכין יפנית, חבלים לקשירה, שקיות, מרקרים, מדבקות גדולות במספר צבעים (לכל חדר בצבע שונה). ארזו כל חדר בנפרד. ספרים וכלי בית שבירים בארגזים קטנים ,בגדים שמיכות ומצעים בארגזים גדולים.ישנן חברות שמספקות ארגזי תליה לבגדים וכלובים מיוחדים למחשבים. המלצה-לא להשקות עציצים מספר ימים קודם כדי שלא יהיו כבדים, לנצל את ההזדמנות לקיצוץ העלווה ו"לאסוף " אותה, עם ניילון נצמד כפס ,כדי להגן עליה. מטבח – כלי מטבח שבירים ארזו עטופים היטב בנייר עיתן או נייר משי . הקפידו שהארגז יהיה מלא אבל לא דחוס כדי שהכלים לא יזוזו בתוכו. השתמשו בארגזים קטנים ועבים. בקבוקים וצנצנות – לעטוף בניילון נצמד כדי שלא ישפכו בתוך הארגז.
הכינו קוד מדבקות לכל חדר בצבע אחר.ארגזים עם תכולה שבירה סמנו בצורה בולטת במיוחד. בדירה החדשה אפשר להכין מדבקה עם צבע ומספר לפי אותו קוד כך יוכלו המובילים בקלות לדעת מה להניח היכן. אחרי כל זה, ביום ההובלה אתם רגועים. ובכל זאת, עוד כמה נקודות קטנות:
* הכינו מלאי שתייה קרה וכוסות חד פעמיות למובילים וגם אמצעי להכנת קפה. הם יעריכו את המחווה
* אם יש צורך, דאגו לשמור שטח חניה פנוי לפני הבניין מבעוד מועד
* הכינו תיק לכל אחד מבני המשפחה ליום המעבר עם ביגוד , מצעים ,קוסמטיקה,תרופות -כמו שמכינים ליציאה לנופש ליום וחצי בתוספת מצעים. שלא תתחילו לחטט בארגזים לחפש אחרי המסמך שצריך למחר, המטען של הסלולארי, או הבובה שבלעדיה הילד לא הולך לישון. ודאגו להיות ניידים, אולי תחפצו להעמיס את הפלסמה אצלכם באוטו.
* עדיף לדאוג לילדים לאירוח באותו יום אצל חברים או סבתא.
* גם בעלי חיים כדאי לשלוח באותו יום לחברים.
* אם אתם עוברים לבית שהותקן בו פרקט – מומלץ לרפד את הפרקט בקרטון גלי כדי שהמובילים לא ישרטו אותו.
* כסף מזומן.


לאחר ההובלה



זהו-זה, הגעתם בשעה טובה לביתכם החדש, כעת נותרו עוד מספר דברים שלא כדאי לשכוח לפני שאתם מסיימים את המעבר רשמית: הכינו שלט בחדר המדרגות בוא אתם מתנצלים מראש בפני השכנים על כל אי נעימות שהמובילים שלכם עשויים לגרום. הבטיחו שתדאגו שחדר המדרגות ואזור הפחים יישארו נקיים לאחר ההובלה.
ספרו את הארגזים, בהתאם לרישום שהכנתם מראש ותראו שהכל הגיע.
לפני שהמוביל מסיים כדאי להציץ לייתר ביטחון למשאית.
* עד כמה שניתן עברו על הרהיטים – בדקו שאין נזק ושהכל שלם. אם חס וחלילה יש נזק – עדיף לאתר אותו לפני התשלום.
* והיה ואינכם נעזרים בשרותי חברת “”http://www.doctor-seder.co.il/“>דוקטור סדר” לפריקה ובניית תשתית ארגון חדשה בבית, סביר להניח שלא תפרקו את כל הארגזים ביום אחד. רגע אחרי שהגעתם זה בדיוק הזמן לקבוע מקום שבו יישארו הארגזים הסגורים, עד שתחליטו לפרוק גם אותם.
סכמו עם המוביל על יום להחזרת הארגזים, פתחו אותם ורכזו במקום אחד.
אם הארגזים סומנו עם מדבקות גדולות וצבעוניות יהיה מאד פשוט להנחות את צוות ההובלה כל הארגזים הכתומים למטבח ,כל הכחולים לחדר השינה וכו’. אל תפרקו הכל ביום אחד. את הארגזים הריקים פרקו ושטחו ורכזו במקום קבוע – סכמו עם המוביל על מועד לאיסוף הארגזים הריקים.
עבדו בצורה שיטתית, חדר אחרי חדר, לפי סדר עדיפויות, והשאירו לעצמכם זמן למנוחה. תמונות, שטיחים, וילונות וחפצי נוי השאירו לסוף.

בשעה טובה!

קישורים מומלצים :



מכלי קרטון לאריזה – מיכלי זהב


(מתוך אתר דוקטור סדר בעריכת רונית גור)