פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

08-9125005
משלוח בכל הארץ

תערוכת MIA היא מעין אוניברסיטה לפתרונות מתקדמים בענף ההסעדה והאירוח



במסגרת היוזמה של לשכת המסחר איטליה- ישראל, הוזמנתי לבקר בתערוכת MIA הנערכת אחת לשנה במרכז הכנסים והתערוכות ברימיני, איטליה.
בתערוכה השתתפו כ 80- נציגים מסלובניה, צרפת, רוסיה, מרוקו, שבדיה, תורכיה ועוד מכל אזור הבלקן והמזה”ת. 

לכל נציג שולחן עם דגל ומתורגמנית, וכמובן תוכנית פגישות עם יצרנים מקומיים. לדעתי הפעילות הזאת לצד התערוכה היתה מוצלחת והוסיפה מימד חשוב לתערוכה. אתר התערוכות הנמצא בצד הצפוני של רימיני, בנוי משישה עשר אולמות ענק עם כיפות זכוכית מעוגלות (בניה ירוקה, מיחזור מים, מינימום שימוש באנרגיה לתאורה). האתר משתרע על שטח של 460 אלף מ”ר, אך מעוצב ומתוכנן בצורה יפה, נוחה ונעימה ביותר. כיף להיכנס וקל להתמצא.
MIA מהווה את האירוע הגדול
והמוביל באירופה בתחום הפתרונות למזון מוכן. תחום זה מפותח מאוד באיטליה וגדל בקצב מהיר יותר משאר הענפים בתחום המזון – כי זה הכיוון, גם לצריכה בבית הולך וגדל הביקוש לפתרונות כמעט מוכנים, קצב החיים המהיר בעולמנו המודרני לא משאיר זמן לבשל ארוחות בבית, אנו עוברים לפתרונות “חמם הגש”. 

 

   הכמיהה לאספרסו המושלם
 
בין היתר הוצגו כריכים עם חיי מדף של חודשיים ויותר, פיצות עם חיי מדף של חודש ויותר, ארוחות מצוננות ברמת גורמה עם חיי מדף ארוכים, מאפים כמעט אפויים לגמרי הדורשים השלמת אפיה של 8 דקות, הדרישה לפתרונות ולא למזון גולמי עולה בקצב של 5% לשנה במערב אירופה, חברות ההסעדה מתמקדות בארגון, ותפעול הארוחות שהן מספקות, כאשר את ייצור המנות, הרטבים והקינוחים הם משאירות ליצרנים. outsourcing זו מילת המפתח. מלבד הנושא המרכזי כללה התערוכה גם: תעשיית הדגים ופירות הים- 2 אולמות מעוצבים בגוון כחול. עולם הבירה – קונספטים מדהימים של פאבים והפגנת עוצמה של חברות הענק. 5 אולמות לעולם היין חומץ הבלסמי שכללו 3 אולמות של טעימות ממיטב התוצרת האיטלקית. שמן זית- אולם ירוק עם עשרות עמדות של יצרנים שונים. טעמתי סוגים רבים של שמן זית ועשרות ספלי אספרסו, אך מה שנשאר לי בזיכרון זה הניחוח המדהים של חומץ הבלסמי שבגלל מחירו היקר נמזג בטיפות לכפית קטנה, כל טיפה שווה זהב (היו הרבה טיפות). עוד שני מוטיבים מרכזיים בתרבות האוכל האיטלקי הם הפיצה והאספרסו, אשר הוצגו בגדול.
 

   אלופי הפיצה ללא גלוט
 
אגודת יצרני הפיצה www.nipfood.com שערכה כמדי שנה את אליפות הפיצה, וזו השנה השנייה שיש גם אלוף לפיצה ללא גלוטן! אין ספק שאם ארגון כה שמרני עורך תחרות בנושא, זו עוד הוכחה שנטול גלוטן היא קטגוריה שהולכת לגדול בשנים הקרובות כמזון שנכון לצרוך ולאו דווקא לחולי צליאק. החברות הגדולות ממשיכות לגדול ולצרף מותגים משלימים, המודל המוכר לנו בארץ: יוניליבר, נסטלה פוד סרוויס, תנובה שף,שטראוס ( away from home )- מספקים מטריה של מוצרים מכל הקטגוריות ולא משאירים סיכוי ליצרנים קטנים יותר. 

חברות הענק מציעות פתרונות מתוחכמים לחברות ההסעדה והאירוח וכן לחנויות הנוחות והסופרמרקטים. המסקנות די ברורות: אם אתה יצרן בינוני אז תדאג שמישהו מהגדולים יקנה אותך. אם אתה רוצה לפתוח בר 

 
 
 

   לפנק לפנק לפנק..
 
מסעדה\אולם אירועים, תפנה לחברת קונספטים כגון Costa Group שתבנה לך את הפרויקט, וגם תחבר אותך לחברת הענק המתאימה אשר תספק לך את הפתרונות למזון כגון MARR ויבחרו את ענק המשקאות האקסקלוסיבי ביותר, לדוגמה: Coltiva Group בהתאם לבניית התפריט שיקבע ע”י יועצי העל החכמים שקבעו לך את הקונספט. עולם של פתרונות.
 
 
 
הכותב הוא מנהל פיתוח שווקים ומיתוג של חברת המאפים גידרון מקבוצת שופרסל
באדיבות עיתון קרוב לצלחת.